درج شده توسط: روابط عمومی

ارتقای 250 پله‌ای جایگاه دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) در رتبه بندی USNews

16 Sep 2024

کد خبر : 9311030

تعداد بازدید : 341

براساس گزارش رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان که از سوی مؤسسه USNews در سال ۲۰۲۵-۲۰۲۴ منتشر شد، جایگاه دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) نسبت به دوره گذشته حدود 250 پله ارتقا پیدا کرده است.

براساس گزارش رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان که از سوی مؤسسه USNews در سال ۲۰۲۵-۲۰۲۴ منتشر شده است، دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) در فهرست دانشگاه های برتر جهان در جمع ۲۲۰۰ دانشگاه برتر جهان و تعداد ۶۹ دانشگاه ایرانی قرار دارد.

طبق این گزارش رتبه جهانی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در نظام رتبه بندی  NEWS US 2024-2025 در دوره کنونی 1215 که این رتبه در دوره گذشته  1463 بود و رتبه دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در ایران در دوره کنونی 25 که دوره گذشته 32 بود.

همچنین رتبه دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)در ایران بدون احتساب دانشگاه  های علوم پزشکی در دوره کنونی15 که در دوره گذشته 21 بود و رتبه دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)در ایران بدون احتساب دانشگاه های علوم پزشکی و صنعتی (در بین دانشگاه های جامع) در دوره کنونی 9 و دوره گذشته 13 بود.

رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان از سوی مؤسسه USNews برای فهم بهتر مقایسه مؤسسه‌ها در جهان پدید آمده است. این رتبه بندی در پی آن است که بهترین دانشگاه‌هایی که در جهان شهرت دارند و پژوهش‌های علمی بسیاری انجام می‌دهند را برای دانشجویان متقاضی از سراسر جهان معرفی کند.

شاخص ارزیابی این مؤسسه به گونه‌ای است که تنها مؤسسه‌هایی در این نظام ارزیابی می‌شوند که دست‌کم ۱۲۵۰ مقاله در پنج سال گذشته در نمایه‌نامه "وب‌آوساینس" داشته باشند.

مؤسسه "یو. اس. نیوز" از ۱۳ سنجه کلیدی (آوازه جهانی پژوهشی، آوازه منطقه‌ای پژوهشی، شمار انتشارات، کتاب‌ها، همایش‌ها، تأثیر استنادی تعدیل‌شده، شمار همه استنادها، شمار انتشارات در میان ۱۰ درصد انتشارات باکیفیت، نسبت انتشارات در میان ۱۰ درصد انتشارات باکیفیت، شمار همکاری جهانی [نسب به کشور]، شمار همکاری جهانی، شمار مقاله‌های پراستناد در میان یک درصد انتشارات باکیفیت، و نسبت مقاله‌های پراستناد در میان یک درصد انتشارات باکیفیت) برای ارزیابی مؤسسه‌ها بهره می‌گیرد.

داده‌های ارزیابی این سنجه‌ها با همکاری شرکت کلاریویت آنالیتیکس» ناشر پایگاه‌های «وب‌آوساینس و اینسایتس گردآوری می‌شوند.

این مؤسسات از ایالات متحده و بیش از ۱۰۰ کشور دیگر بر اساس ۱۳ شاخص رتبه‌بندی شده‌اند و ۲۲۵۰ دانشگاه برتر جهان را نشان می‌دهند. در رتبه بندی USNews سال ۲۰۲۵-۲۰۲۴ تعداد ۶۹ دانشگاه ایرانی در این رتبه بندی جهانی قرار گرفتند که از این تعداد ۹ دانشگاه بدون درج رتبه در جدول مربوط به ایران قرار داشتند.

تعداد دانشگاه‌های ایرانی در سال گذشته حدود ۵۲ دانشگاه بوده است که با ۶۹ دانشگاه در رتبه بندی جدید رشد تعداد دانشگاه‌ها را نشان می‌دهد.

mehrnews.com/x35VCK

 

أضف تعليقات