درج شده توسط: روابط عمومی

اهداي ۵۰۰ جلد كتاب نفيس توسط خيّر فرهنگ دوست به كتابخانه دانشگاه

10 Sep 2024

کد خبر : 8903785

تعداد بازدید : 309

خیّر عالم و فرهنگ دوست در نذر علمی خود بیش از ۵۰۰ جلد کتاب بسیار نفیس و تخصصی حوزه تاریخ و تمدن اسلام، علوم اسلامی و ادبیات عرب را به کتابخانه دانشگاه اهدا کرد. 

دکتر هادی عالم زاده استاد تاریخ و تمدن ملل اسلامی، در اقدامی خیرخواهانه بیش از ۵۰۰ جلد کتاب نفیس و بعضا نایاب حوزه تاریخ و تمدن اسلام، علوم اسلامی و ادبیات عرب و تعدادی از مجلات ارزشمند حوزه تاریخ و تمدن اسلامی را به کتابخانه تخصصی دانشکده علوم و تحقیقات اسلامی دانشگاه اهدا کرد.

دکتر عالم زاده استاد تمام دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقيقات، هدف خود را از این نذر علمی ارزشمند، غنی سازی منابع كتابخانه دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) و استفاده استادان، دانشجویان و پژوهشگران حوزه تاریخ و تمدن ملل اسلامی و دسترسی آسان علاقمندان به این کتاب‌های مهم و مرجع دانست.

از جمله كتاب‌های شاخص از اين مجموعه مي‌توان به جلد کامل لسان العرب، بغیه الطلب فی تاریخ حلب، الوافی بالوفیات، المنتظم فی تاریخ الامم و الملوک، الاصابه فی تمییز الصحابه، کتاب الروضتین فی اخبار الدولتین النوریه و الصلاحیه ، معجم الادباء و بیش از هزار نسخه مجلات تخصصی حوزه علوم انسانی و تاریخ و عمومی از جمله؛ سخن، هنر و معماری و ... اشاره كرد.

أضف تعليقات